Мурованокуриловецька
районна рада
Мурованокуриловецький район, Вінницька область

До уваги суб"єктів декларування!

Переглядів: 21

ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ДЕКЛАРУВАННЯ: ПОСАДОВИХ ОСІБ СІЛЬСЬКИХ, СЕЛИЩНОЇ, РАЙОННОЇ РАД, ДЕПУТАТІВ СІЛЬСЬКИХ, СЕЛИЩНОЇ ТА РАЙОННОЇ РАД!

З 1 СІЧНЯ 2020 РОКУ РОЗПОЧАТО ЧЕРГОВИЙ ЕТАП ПОДАННЯ СУБ'ЄКТАМИ ДЕКЛАРУВАННЯ ЩОРІЧНИХ ЕЛЕКТРОННИХ ДЕКЛАРАЦІЙ ЗА 2019 РІК

Відповідно до статтей 3, 45 Закону України “Про запобігання корупції”  суб’єкти декларування  зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, яку визначає Національне агентство.

Акцентуємо увагу на тому, що декларанту перед початком заповнення декларації потрібно:

  • перевірити  адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування ;
  • термін дії та працездатність вашого ключа електронного цифрового підпису. Якщо термін дії  ключа електронного цифрового підпису сплинув, необхідно отримати новий ЕЦП.

ВАЖЛИВО!        Зміни в декларуванні відповідно до Закону України від  02 жовтня 2019 року № 140-ІХ  “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції”

 Щодо процесу декларування

1. Розширюється перелік відомостей, який декларант має подавати щодо себе і членів сім’ї. Так, декларант зазначає відомості про: прізвище, ім’я, по батькові: число, місяць і рік народження; реєстраційний номер облікової картки платника податків; серію та номер паспорта громадянина України; унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі суб’єкта декларування та членів його сім’ї; зареєстроване місце їх проживання; місце фактичного проживання або поштову адресу, на яку суб’єкту декларування Національним агентством може бути надіслано кореспонденцію; місце роботи (проходження служби) або місце майбутньої роботи (проходження служби); займану посаду, або посаду, на яку претендує; категорію посади (якщо така є) суб’єкта декларування; належність до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, а також належність до національних публічних діячів відповідно до Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”; відомості, пов’язані із юридичними особами, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї, — трасти або інші подібні правові утворення, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї; нематеріальні активи, що належать суб’єкту декларування або членам його сім’ї, у тому числі об’єкти інтелектуальної власності, що можуть бути оцінені в грошовому еквіваленті, криптовалюти.

РОЗ'ЯСНЕННЯ:

З 1 січня 2020 року суб’єктам декларування при заповненні декларації необхідно буде зазначити відомості про свій унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР) та вказати відповідні номери членів сім’ї. Такі зміни до статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» набули чинності 18 жовтня 2019 року (Закон № 140-IX).
Унікальний номер запису в УНЗР уже мають власники ID-карток та закордонних біометричних паспортів. Цей номер написаний безпосередньо на паспорті – це дві послідовності з восьми та п’яти цифр, розділених дефісом. Цей унікальний номер запису в Реєстрі є незмінним протягом всього життя людини.
Якщо ж потрібно отримати витяг із Єдиного державного демографічного реєстру, потрібно звернутися до будь-якого територіального відділення Державної міграційної служби. Отримання цієї довідки є безкоштовною послугою, яку мають виконати протягом трьох днів.
У разі відсутності у суб’єкта декларування або членів його сім’ї УНЗР передбачається можливість обрання суб’єктом декларування відповідного значення цього поля.

2. Внесено деякі уточнення до поняття “члени сім’ї”. Так, до членів сім’ї додатково віднесено дітей зазначеного суб’єкта до досягнення ними повноліття — незалежно від спільного проживання із суб’єктом.

3. Додається ще один блок відомостей, які зазначатимуться в декларації. Так, підлягають декларуванню банківські та інші фінансові установи, у тому числі за кордоном, в яких у суб’єкта декларування або членів його сім’ї відкриті рахунки (незалежно від типу рахунку, а також рахунки, відкриті третіми особами на ім’я суб’єкта декларування або членів його сім’ї) або зберігаються кошти, інше майно. Такі відомості включають дані про тип та номер рахунку, дані про банківську або іншу фінансову установу, осіб, які мають право розпоряджатися таким рахунком або мають доступ до індивідуального банківського сейфу, осіб, які відкрили рахунок на ім’я суб’єкта декларування або членів його сім’ї.

РОЗ'ЯСНЕННЯ:

З 1 січня 2020 року суб’єкти декларування мають внести в декларацію відомості про всі банківські рахунки, відкриті на ім’я суб’єкта декларування або члена його сім’ї, незалежно від наявності залишку коштів на них станом на 31 грудня звітного періоду.
«Завершення строку дії банківської карти не тягне за собою автоматичне закриття банківського рахунка. Тому відомості про такий рахунок необхідно також зазначити у відповідному розділі декларації».

4. Додається вимога щодо декларування фінансових зобов’язань членів сім’ї декларанта.

5. Скасовується норма щодо обов’язковості декларування фінансових зобов’язань, розмір яких не перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року;

6. Додається норма про те, що дані про об’єкт декларування, який перебував у володінні або користуванні суб’єкта декларування або членів його сім’ї, зазначаються в декларації, якщо такий об’єкт перебував у володінні або користуванні станом на останній день звітного періоду або протягом не менше половини днів протягом звітного періоду.

7. Вводиться норма про те, що під час заповнення декларацій та подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані членами сім’ї суб’єкта декларування, які не є його подружжям або дітьми, вважаються особи, що спільно проживали із суб’єктом декларування станом на останній день звітного періоду або сукупно протягом не менше 183 днів протягом року, що передує року подання декларації.

8. Вносяться зміни щодо підстав подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані та звужується коло декларантів, на яких поширюється вимога щодо подання таких повідомлень, а саме: — під суттєвими змінами у майновому стані суб’єкта декларування, крім отримання доходу, придбання майна, розумітиметься здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів; — положення щодо подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані застосовуються до суб’єктів декларування, які є службовими особами, що займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, відповідно до статті 50 Закону України “Про запобігання корупції” (серед них посади голів районної, селищної, сільських рад, їх заступники та секретарі).

9. Значно розширено коло близьких осіб. Так, до переліку близьких осіб, додається: двоюрідний брат, двоюрідна сестра, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки) (тобто свати).

10.Помилки у декларації можна виправити протягом 7 днів тричі. Помилки в повідомлені про суттєві зміни виправленню не підлягають.

Статтею 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення за несвоєчасне подання декларації без поважних причин, передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Кримінальна відповідальність передбачена за подання завідомо недостовірні відомості у декларації у випадку якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб або умисне неподання декларації (стаття 366-1 Кримінального кодексу України).

 

                                                                        

ПРЕДСТАВНИКИ НАЗК РОЗ’ЯСНИЛИ ПОРЯДОК ПОДАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ   

ПІСЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ

Суб’єкт декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, має подати декларацію за період, не охоплений раніше поданими деклараціями – з 1 січня року, в якому відбулося звільнення, по день фактичного звільнення.
«Слід зазначити, що при звільненні за ініціативою працівника суб’єкт декларування має подати декларацію у день фактичного звільнення. Якщо звільнення відбувається за ініціативою роботодавця, така декларація подається суб’єктом декларування протягом 20 днів з моменту, коли працівника було звільнено»
Представники Національного агентства зауважили, що відсутність даних для заповнення декларації, таких як розмір грошових компенсацій при звільненні, не є підставою для відтермінування подання декларації. Адже законом передбачена можливість тричі подати виправлену декларацію упродовж семи днів. Крім того, у разі неможливості отримати необхідні дані для заповнення декларації у вказаний термін декларант має можливість повідомити про це НАЗК в «Особистому кабінеті».

 

 

                                        

 

 

« повернутися до списку новин