Мурованокуриловецька
районна рада
Мурованокуриловецький район, Вінницька область

Оприлюднена Резолюція XX Всеукраїнської наради-семінару УАРОР: повноваження й ресурси райрад, пропозиції щодо впровадження децентралізації

Переглядів: 116

РЕЗОЛЮЦІЯ

XX Всеукраїнської наради-семінару для представників органів місцевого самоврядування з актуальних питань децентралізації

 

Учасники XX Всеукраїнської наради-семінару для представників органів місцевого самоврядування з актуальних питань децентралізації, заслухавши та обговоривши питання порядку денного наради-семінару, беручи до уваги перебіг реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, ВИРІШИЛИ:

1. Звернутися до міжнародних організацій та міжнародних партнерів щодо недопущення порушення положень Європейської хартії місцевого самоврядування та Конституції України в частині права і спроможності органів місцевого самоврядування субрегіонального рівня регулювати та управляти суттєвою часткою публічних справ.

2. Звернутися до Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України  з вимогою внесення таких законодавчих змін:

2.1. У Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»:

  • В частині визначення для новоутворених районних рад таких повноважень:

-    управління та утримання:

  • медичних закладів вторинного рівня та хоспісів;
  • шкіл-інтернатів загального профілю, спеціалізованих шкіл, закладів позашкільної освіти;
  • спільних об’єктів культури, зокрема шкіл мистецтв, районних будинків культури, музеїв тощо;
  • спільних об’єктів фізкультури та спорту: стадіонів, басейнів та інших об’єктів спортивного призначення;
  • архітектурних пам’яток місцевого значення;
  • спільного комунального майна та підприємств комунальної власності територіальних громад району;
  • закладів соціального захисту: будинків для людей похилого віку, дитячих будинків. Підтримка людей з обмеженими можливостями;
  • трудових архівів;
  • доріг та транспортної інфраструктури місцевого значення, регулярних пасажирських перевезень;

- сприяння:

  • розвитку туризму і спорту;
  • координації підрозділів для подолання наслідків стихійних лих та надзвичайних ситуацій;

захисту навколишнього природного середовища, розвитку рекреаційного потенціалу території району, вжиттю природоохоронних заходів за рахунок фондів охорони навколишнього природного середовища;

  • організації збору та утилізації твердих побутових відходів на території району;
  • соціально-економічному розвитку району шляхом залучення інвестицій, грантів, міжнародної технічної допомоги, розробки та реалізації стратегії розвитку району;
  • промоції економічного потенціалу районів з метою залучення інвестицій;
  • наданню послуг із водопостачання та водовідведення;
  • розвитку туристично-відпочинкових можливостей районів.
  • В частині реорганізації та правонаступництва майна, прав та обов’язків, які покладалися на районні ради як юридичні особи публічного права, у зв’язку із утворенням (ліквідацією) районів.

 

2.2. З метою забезпечення конституційних прав громадян України:

  • Забезпечити проведення у 2020 році перших виборів у ОТГ на території Донецької та Луганської областей, підконтрольній Україні, в тому числі на лінії розмежування, і припинення повноважень депутатів місцевих рад, де вибори у 2015 році не проводилися.
  • Проведення у 2020 році чергових виборів депутатів обласних та районних рад на території Донецької та Луганської областей, підконтрольній Україні.

2.3. З метою фінансового забезпечення повноважень місцевого самоврядування:

  • Визначити на законодавчому рівні достатню податкову базу, що дасть змогу забезпечити виконання повноважень органами місцевого самоврядування субрегіонального рівня.
  • Запровадити бюджетну програму «Забезпечення видатків районних рад» у зв’язку з адміністративно-територіальною реформою на субрегіональному рівні.
  • Законодавчо закріпити порядок реорганізації та правонаступництва майна, прав та обов’язків, що покладалися на районні ради як юридичні особи публічного права, у зв’язку із утворенням (ліквідацією) районів та порядок розмежування компетенції та взаємодії органів місцевого самоврядування й місцевих державних адміністрацій з питань реалізації права власності на майно територіальних громад, спільне майно територіальних громад районів, перерозподілу або об’єднання міжбюджетних коштів, із відповідним перерозподілом прав та обов’язків між органами місцевого самоврядування у зв’язку із утворенням (ліквідацією) районів, затвердженням територій територіальних громад.

2.4. З метою забезпечення належного рівня взаємодії виконавчої влади з органами місцевого самоврядування та його кадрового забезпечення:

  • Утворити посаду Віце-прем’єр-міністра, що має відповідати за організацію державної політики з питань децентралізації, адміністративно- територіального устрою та розвитку місцевого самоврядування, а також забезпечення взаємодії Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади з органами місцевого самоврядування та їх асоціаціями.
  • Нормативно забезпечити на засіданнях Кабінету Міністрів України участь з правом дорадчого голосу Уповноваженого представника органів місцевого самоврядування.
  • Створити належні матеріальні, фінансові та організаційні умови для формування кадрового потенціалу органів місцевого самоврядування та підвищення ефективності підготовки, перепідготовки посадових осіб місцевого самоврядування, підвищення їхньої кваліфікації.

3. Внести зміни до Конституції України в частині утворення виконавчих органів обласних і новоутворених районних рад та розподілу повноважень між ними із забезпеченням належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для здійснення ними власних і делегованих повноважень.

4. Доручити Президенту Асоціації, головам профільних комісій Асоціації, Секретаріату Асоціації проводити консультації з усіма зацікавленими сторонами щодо реалізації цієї Резолюції.

 

Ухвалено учасниками XX Всеукраїнської наради-семінару для представників органів місцевого самоврядування з актуальних питань децентралізації

смт Затока, Одеська область 14 - 18 вересня 2020 року

« повернутися до списку новин